Peter sa pýta: Poplatok za vstup do business salónika na kreditnú kartu

Dobrý deň. Manželke sta stal takýto prípad. Od zamestnávateľa má sprostredkovanú kreditnú kartu od spoločnosti Diners club. Využíva ju pri svojich častých služobných cestách do Nemecka (platenie za hotel cestovné a pod - aby nemusela výdavky pred ich preplatením zamestnávateľa hradiť zo svojho). Pri jednej z minuloročných ciest letecky z letiska Košice uvidela banner a ponuku vstupu zadarmo do business salónika na Letisku Košice pre držiteľov kreditnej karty Diners club. Túto možnosť manželka využila, vstup mala zadarmo. Následne jej však prišlo vyúčtovanie zo strany Diners club, kde za vstup do business salónika jej vyrubili poplatok 23 Eur. Vraj v zmysle VOP. Vyrubenie poplatku sme reklamovali z nasledovných dôvodov: Po následnej kontrole Všeobecných zmluvných zmluvných podmienok Diners club je tam naozaj nenápadne poplatok 23 eur uvedený. Podľa nás ide o zásadné klamanie spotrebiteľa, ak: - Diners club má zmluvu s Letiskom Košice, podľa ktorej letisko nemá brat poplatky za vstup do business salónika pre držitešov karty (zmluvu a toto potvrdenie máme aj z letiska) - štandardne stojí vstup do salónika na letisku Košice 19 Eur, a v tom má zákazník aj kupón na nákup 15 Eur v duty free obchode na letisku. Nerozumieme preto tejto politike, ako je možné prezentovať vstup do salónika pre držiteľov karty Diners club ako "ZADARMO", keď nič netušiaci cestujúci, ktorý nemá vedomosť o VOP, si myslím, že vstup je naozaj zadarmo. Ak by vopred vedel, že vstup je spoplatnený sumou 23 Eur, určite by si radšej zakúpil vstup lacnejší, za 19 Eur v ktorom má ešte výraznú sumu na kúpu rôznych tovarov v obchode v sume 15 eur. Prísne vzaté, ak je (skrytý) poplatok 23 Eur za vstup do salónika uvedený vo VOP, je možné súhlasiť aj s názorom, že je to chybou spotrebiteľa, ktorý si VOP neprečítal a prípadne zabudol na túto informáciu. To je síce fakt, avšak podľa nás je v tejto praktike istá nekalosť alebo špekulácia s cieľom obohatiť sa na spotrebiteľovi. Prečo potom táto spoločnosť robí zmluvy a prezentuje sama aktívne a priamo vstup do salóniku ako "ZADARMO", ak sama vie, že účtuje oveľa nevýhodnejší poplatok za vstup, ako je štandardný. Zo ZADARMO je nakoniec vstup ešte drahší ako bežný. Je podľa Vás tento stav v poriadku? Myslíme si, že ide o porušenie práv spotrebiteľa, prípadne o nekalú obchodnú praktiku. Podľa nás je to neklá praktika ak spoločnosť aktívnu propaguje a láka spotrebiteľa na niečo zadarmo a pritom sa spolieha na to, že nebudú vedieť, že im to následne nenápadne bude zrazené za veľmi nevýhodnú sumu. Týmto akoby spoločnosť sama aktívne klame zákazníkov. V poriadku by to nebolo podľa nás ani vtedy, ak spoločnosť Diners club nelákala aktívne zákazníkov na vstup ZADARMO (hoci je za 23 Eur), ale v tomto prípade je to skutočne nemorálne. Štandardne by si spotrebiteľ mohol pohodlne kúpiť vstup za 19 eur a ešte nakúpiť tovary za 15 eur. Vedeli by ste nám v tomto pomôcť a prípadne zastupovať v konaniach? Zdá sa Vám prípad zaujímavý? Vopred vďaka za odpoveď.
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné a energetické poradenstvo spotrebiteľom

Ďakujem, že ste sa so svojou otázkou obrátili na Spotrebiteľské Centrum, ktoré poskytuje službu Spotrebiteľská Poradňa™ a zároveň sa ospravedlňujem za oneskorenú odpoveď. To bolo zapríčinené tým, že pred zaslaním odpovede bolo nevyhnutné sa poradiť čo vo vami opisovanej situácií vie, bude a/alebo môže Spotrebiteľské Centrum vykonať. Na základe toho, vás preto žiadame, aby ste dokumenty preukazujúce vaše tvrdenia zaslali naskenované emailom (osobné údaje môžete začierniť) na adresu ###. Spotrebiteľské Centrum po oboznámení sa s dokumentmi a vyhodnotení konania spoločnosti - obchodníka za nekalé podá na príslušnom súde žalobu, ktorou je možné používanie takýchto praktík zakázať. Konania o abstraktnej kontrole spotrebiteľskej zmluvy sa nezúčastňuje klient (vaša manželka) ale iba Spotrebiteľské Centrum, ktoré môže byť v danom prípade žalobcom.

Pomohla vám naša odpoveď?