Peter sa pýta: Nová záručná doba po výmene tovaru.

Dobrý deň, v apríli 2015 bola zakúpená tlačiareň v spoločnosti Alza spolu so službou Pojištění prodloužené záruky 12 měsíců, teda s celkovou dĺžkou záruky na 3 roky. Tlačiareň bola následne v roku 2016 reklamovaná najprv v spoločnosti Alza, po odporučení bola v ten istý deň reklamovaná spoločnosti SWISS - autorizovanom servise pre tlačiarne HP. Reklamácia bola vybavená výmenou celej tlačiarne, ktorá bola prevzatá 4.5.2016. Nazdávam sa teda, že od tohto dňa začala plynúť nová - taktiež 3 ročná záruka tak, ako platila na pôvodný tovar. Tlačiareň bola znovu reklamovaná v spoločnosti Alza dňa 16.1.2019 s odpoveďou dňa 23.2.2019, že reklamácia bola zamietnutá z dôvodu, že zariadenie je po záruke. Na moje námietky, že výmenou tovaru začala plynúť nová 3 ročná záručná doba s odkazom na § 627 ods. OZ, som dostal odpoveď, že zariadenie je po záruke, nakoľko tá je 2 ročná. Chcem sa teda opýtať, ako to je s predĺženou zárukou pri výmene tovaru a či došlo k porušeniu zákona v prípade, že zariadenie bolo po záruke, avšak predávajúci nevybavil reklamáciu do 30 dní. Ďakujem
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné a energetické poradenstvo spotrebiteľom

Zákonná dvojročná záručná doba ako uvádzate začala dňom prevzatia výmenného tovaru plynúť znova a uplynula dňa 5.05.2018. Predĺžená záruka ako samostatný produkt sa s vysokou pravdepodobnosťou neprináša na nové zariadenie, záleží však na tom co bolo uvedené v poistnej zmluve - garancií predĺženia záruky. Mnohé spoločnosti poskytujúce takúto službu však predĺženú záruku obmedzujú na konkrétny vyrobok co znamená, že v prípade výmeny zariadenia v zákonnej záručnej lehote, zmluva alebo garancia predĺženia záruky zaniká.

Pomohla vám naša odpoveď?