Mário sa pýta: Ako postupovať. keď chcem po niekoľkonásobnej reklamácii notebooku vrátiť peniaze?

Dobrý deň. notebook som kupoval v januári 2018. Po troch dňoch som ho nevedel zapnúť a vymenili mi kus za kus. Január 2019 som ho zaniesol na reklamáciu s tým. že sa mi stále reštartoval. keď mi padal Windows (blue screen). Preinštalovali windows a vrátili späť. Frekvencia modrých obrazoviek bola ešte horšia. Dal som ho na reklamáciu znovu. Február 2019. Vymenili zakladovu dosku a ssd disk. Notebook som mal doma 2 dní a zasa blue screen a dokonca nepravidelne ho neviem zapnúť. Doložil som video. a predtým foto k modrým obrazovkám. Po dnešnej návšteve mi povedali. že peniaze mi nevrátia. pretože nebola 3 krát hardwarerová ta istá chyba. alebo 4 krát rôzna. Je pravda. že nemám nárok na vrátenie peňazí. po takomto priebehu X reklamácii? Vraj im to nejaký technik neuzná. Ide o notebook značky lenovo. suma 1209 eur. Dokonca mi povedal pán zo servisu. že tá základová doska ktorú tam dali. môže byt repasovaná. že oni nevedia akú I'm pošlú. keď to objednávajú. To bola odpoveď nato. keď som sa pýtal. ze prečo aj teraz chcú meniť zakladovu dosku. keď ju menili naposledy.Ďakujem pekne za pomoc.
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné a energetické poradenstvo spotrebiteľom

Zásada „3 – krát a dosť!“ nie je podložená zákonom. ale je uplatňovaná v súlade s ustálenou judikatúrou o opätovnom vyskytnutí sa vady po oprave (opätovné vyskytnutie chyby je jej tretie opakovanie počas záručnej doby po jej predchádzajúcich dvoch opravách. Pri 3. reklamácii tej istej časti alebo celého výrobku. v prípade že predchádzajúce dve reklamácie boli uznané (opravou. výmenou časti alebo celého výrobku). Ak sa v záručnej dobe vyskytnú na výrobku súčasne najmenej tri odstrániteľné chyby (vady). má spotrebiteľ právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo výmenu veci (§ 623 ods. 1; 2. veta Občianskeho zákonníka). Na základe Vami uvedeného opisu situácie preto možno dôvodne predpokladať. že predávajúci pri posledných dvoch reklamáciách nesprávne posúdil vadu alebo ju neodstránil takým spôsobom. ktorý by zabezpečil bezproblémové užívanie veci. V súvislosti s tým je nevyhnutné vám dať do pozornosti tú skutočnosť. že plynutie dvojročnej záručnej doby je vo vašom prípade odo dňa prevzatia nového zariadenia. po výmene teda po prvej reklamácií. Inými slovami. Po výmene tovaru za iný kus začína plynúť nová dvojročná záručná doba.

Pomohla vám naša odpoveď?