Jan sa pýta: reklamacia stavebnych prac

Dobry den .Zivnostnici mi robili rekonstrukciu bytu. a skoncili v marci 2018.nechceli ziadnu zmluvu uzatvorit. dali mi len objednavku na prace . cenovu ponuku a potvrdene bloky . co som im davala zalohu.Po rekonstrukcii bytu ostali este niake prace nedorobene. a zavady. ktore si oni boli vedomi a slubili ze to vsetko daju do poriadku.Ked som ich kontaktovala mailom. telefonicky niekedy sa aj ozvali aj prisli nieco dorobit.dna 21.8.2018. som im poslala pisomnu reklamaciu . tak hned sa ozvali a prisli nieco opravili a slubili ze to dorobia. prisli 9.11.2018 a slubili ze do konca roka to bude vsetko v poriadku.Odvtedy sa neozvali a nereagovali ani na telefonaty ani na maily.Dna 20.1.2019 som zase poslala doporuceny dopis . ozvali sa hned na druhy den. a povedali ze vsetko oni opravia ale ze nemaju cas. Chcem sa informovat. podla zakona by mala byt reklamacia vybavena do 30 dni?Ak sa neozvu mozem pozadodvat vratenia penazi. za nekvalitnu pracu a nedorobenie ostatnych prac?Reklamovane nedostatky sami uznali a boli ochotní vsetko dorobit. ale uz to slubuju skoro rok.Mozem dat podnet na SOI. pripadne aj na sud?musim mat znalecky posudok o vykonani stavebnych prac.velmi rada by som si ho dala urobit. len neviem kde sa mam obratit.Dakujem . prajem pekny den
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné a energetické poradenstvo spotrebiteľom

V prípade veci zhotovených na zákazku a/alebo podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa nie je možné od uzatvorenej spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť. Vzhľadom na charakter poskytovaných služieb zhotoviteľom sa domnievam. že ani po márnom uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie by nebolo možné formálne od zmluvy odstúpiť. Pri odstúpeniu od zmluvy je nevyhnutné. aby si účastníci zmluvného vzťahu vrátili navzájom získané plnenia. Vami opisovaný problém je potrebné vnímať v dvoch rovinách a to: 1. opravy už vykonaných prác - dodania služieb - reklamácie a 2. vydanie peňažnej kompenzácie za zaplatené avšak nedodané práce. K 1. rovine. si môžete uplatňovať u predávajúceho primeranú zľavu z kúpnej ceny. Tú je najlepšie vyčísľovať tak. že práce ktoré vyžadujú opravu si zabezpečíte inou osobou a následne si od pôvodného zhotoviteľa budete požadovať náhradu. V druhej časti vášho problému je nevyhnutné od zhotoviteľa žiadať vrátenie časti kupnej ceny - titulom bezdôvodného obohatenia. nakoľko podľa vami uvedeného. ste zaplatili za celú službu. ktorá však nebola dodaná. Zhotoviteľovi zašlite doporučený list s výzvou na vrátenie peňazí z dôvodu nedodania služby.

Pomohla vám naša odpoveď?