Denisa sa pýta: Mám nárok na vrátenie platby za objednaný zájazd/dovolenku?

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať , či mám nárok na vrátenie platby za zálohu, ktorú sme položili za objednanú dovolenku do Egypta. Cestovná agentúra Invia nám celú sumu vrátiť odmieta, peniaze vraj vedia vrátiť až po 31.08.2021. Majú na takýto postup právo? Ďakujem Michalovičová
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné, dlhové a energetické poradenstvo spotrebiteľom

Dňa 29.05.2020 vstúpil do účinnosti zákon č. 136/2020 Z. z., ktorým sa novelizovalo znenie zákona č. 170/2018 o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu. Cieľom uvedenej novely bolo na jednej strane poskytnúť ochranu spotrebiteľom, ktorých zájazdy sa z dôvodu pandémie koronavírusu v najbližšom období nemohli uskutočniť, a rovnako na strane druhej stanoviť prijateľné podmienky cestovným kanceláriám pri poskytovaní náhrad alebo refundácií za zrušené zájazdy. Cestovná kancelária sa musí s cestujúcim dohodnúť na náhradnom zájazde najneskôr do 31.08.2021, v opačnom prípade platí že odstúpila od zmluvy a je povinná bezodkladne cestujúcemu vrátiť zaplatenú sumu, najneskôr do 14.09.2021.

Pomohla vám naša odpoveď?