Michal sa pýta: Autoservis navýšil finálnu sumu za opravu oproti cenovému návrhu skoro o 100%

Svoje auto som dal do autoservisu s tým, že mi píska spojka a svieti kontrolka motora. Dostal som nasledovnú cenovú ponuku: Kontrola - 15 eur Spojka - 395 eur (práca + materiál) Kontrolka motora/vadná lambda sonda - 162 eur (práca + materiál) S opravou spojky som súhlasil, výmenu lambda sondy som odmietol. Na základe cenového návrhu som teda očakával cenu 410 eur + DPH. Týžden a pol sa mi neozvali tak som volal do autoservisu včera s tým, že v akom stave je vozidlo. Vymenovali mi kopec vecí, ktoré okrem iného menili a že mi budú deň nato volať. Dnes mi zavolali s tým, že auto je hotové a finálna cena opravy je 960 eur (neviem ju úplne presne zatiaľ som túto informáciu dostal iba telefonicky). Chcel by som sa spýtať aké mám možnosti, vzhľadom nato, že takúto cenu za opravy platiť odmietam. Keby mi bolo vopred oznámené, že cena opravy sa bude pohybovať okolo 1000 eur túto opravu odmietnem. Neviem teda ako mám postupovať vzhľadom nato, že auto už bolo opravené. Ďakujem.
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné, dlhové a energetické poradenstvo spotrebiteľom

K Vašej otázke uvádzame nasledovné: Zákazkový list je veľmi dôležitým dokumentom, ktorý by Vám servis mal vystaviť už pred začatím opravy. v ňom si dojednáte požadovaný rozsah opráv, termín odovzdania, ale aj cenu. Každé navýšenie sumy musí s vami servis konzultovať, nakoľko v priebehu opravy sa môžu vyskytnúť aj nečakané komplikácie. Servis najskôr musí určiť v čom je chyba (pokiaľ to nie je úplne jasné) a až potom môže previesť predbežnú kalkuláciu opravy. Pri preberaní Vášho auta si detailne prejdite popis vykonaných opráv a účtované čiastky, pretože sa môže stať, že účtované práce sa vôbec nevykonali, alebo Vám naúčtovali servis, ktorý nebolo vôbec treba urobiť. Nezabudnite teda porovnať popis opráv so skutočnosťou, spýtať sa či všetky práce boli nutné a prečo. Ak sa stane, že servis urobí práce nad rámec zákazkového listu alebo za výrazne vyššiu cenu, reklamujte to hneď na mieste. Finálna cena nemôže bez predchádzajúceho súhlasu majiteľa automobilu prekročiť predbežnú cenu opravy o viac ako 10 %.

Pomohla vám naša odpoveď?