Lenka sa pýta: Kde uplatniť reklamáciu ak predajca vyhlásil bankrot?

Dobrý deň, Prosím Vás o radu ohľadom reklamácie môjho smartfónu SAMSUNG. Kúpila som ho v slovenskom e-shope Bestcena.sk a už tri krát bol reklamovaný. Pri štvrtej reklamácii sa mi balík vrátil bez otvorenia späť (6eur) a na stránke už visel oznam, že skrachovali, že sa máme obrátiť na záručný servis. Preto som ho zaslala do autorizovaného servisu ESC, ktorý mi napísal, že mi (13 mesiacov po kúpe) nemôže spraviť záručný servis, lebo: "Zariadenie nespĺňa predpoklad pre záručnú opravu. Zariadenie nie je určené pre náš región (suffix ZODXEH - Maďarsko) ". Navrhli mi, že si mám zaplatiť 222eur za opravu, čo prevyšuje nákupnú cenu nového zariadenia toho istého typu. Samozrejme, ak odmietnem, budem musieť zaplatiť za diagnostiku a prepravu (15eur). Takže po zaplatení 20 eur a mesiaci bez telefónu ostávam bez opravy a neviem kam sa mám obrátiť. Pôvodný e-shop nekomunikuje a záručný servis ho odmietol. Má servis právo odmietnuť telefón kupovaný na Slovensku? Ja som ho nekúpila v maďarsku. Kto mi ho teraz zreklamuje? Alebo ako mám od predajcu vymáhať vrátenie peňazí za pokazený produkt? Veľmi pekne ďakujem za Váš čas a odpoveď.
SP
Spotrebiteľská Poradňasc | ✆ 0696850850 Bezplatné právne, neziskové finančné, dlhové a energetické poradenstvo spotrebiteľom

K Vašej otázke uvádzame nasledovné: Podľa ust. § 15 odsek 4 zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa: Pri zrušení prevádzkarne je predávajúci povinný informovať najneskôr sedem dní pred zrušením prevádzkarne umiestnením oznamu v prevádzkarni na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, o tom, kde a kto je povinný vyrovnať záväzky voči spotrebiteľom, najmä kde môže spotrebiteľ uplatniť svoju reklamáciu, a o dátume zrušenia prevádzkarne. Predávajúci o tom zároveň písomne informuje obec, na ktorej území je prevádzkareň umiestnená, ak na tento účel obec sprístupní elektronickú službu verejnej správy, predávajúci môže informovať obec prostredníctvom tejto elektronickej služby. Obec je povinná na požiadanie tieto informácie poskytnúť spotrebiteľovi. Nakoľko z Vášho dopytu nevieme posúdiť, aký "oznam" visel na stránke, či bol presne označený /identifikovaný/ subjekt, na ktorý sa má spotrebiteľ obrátiť v prípade uplatnenia reklamácie.

Pomohla vám naša odpoveď?